

Som virksomhedsejer eller ansvarlig for marketingafdelingen er du for det meste på udkig efter billig markedsføring, der samtidig er effektiv. Her er der mange muligheder, og det kan være en lang proces at finde frem til den helt rigtige metode. En virksomhed er ofte ude efter at ramme en helt bestemt målgruppe af mennesker, og dette skal gerne foregå så billigt som muligt.
De seneste år har budt på en eksplosion i brugen af sociale medier til markedsføring. Den online metode har vist sig at være utrolig billig og effektiv på samme tid, da det er nemt for kunden at logge sig ind på internettet og generere rundt mellem de forskellige sider. Derudover målrettes annoncer og diverse budskaber direkte til de potentielle kunder, så f.eks. mænd ikke får reklamer om hygiejnebind eller dametøj – altså uønskede annoncer for manden. Dette gør markedsføringen mere målrettet og derfor også mere økonomisk.
Dog er online markedsføring så hyppigt anvendt i dag, at mange annoncer og budskaber kan blive slugt i den store mængde, der florerer rundt på nettet. Dermed får brandet sværere ved at skille sig ud, og med tiden vil det blive sværere at tilføre sin virksomhed mere brandværdi kun ved anvendelse af internettets evner.
Traditionel markedsføring dør aldrig
Med offline markedsføring har din markedsføring større chance for at skille sig ud og skabe mere opmærksomhed. Desuden er din markedsføring ikke afhængig af, at dine kunder har adgang til internettet. Ved offline markedsføring kræver det kun af dine kunder, at de går en tur inde i byen. Her ser de plakater og alverdens tryk overalt i supermarkeder, på busser og andre overflader. Her er kundernes interesse langt mere værdifuld i forhold til et like på Facebook, hvor der alligevel ikke i sidste ende bliver taget noget egentligt initiativ fra kundens side. Anvender du plakattryk eller andet offline markedsføring, er du væsentlig mere sikker på, at kunden tager initiativ til at kontakte dig med tanken om at købe dit produkt eller budskab.
Desuden forbedrer man hele tiden tryk og print, så der fortsat er konkurrence mellem de digitale og traditionelle metoder. Det er så let at blive revet med af de mange spændende annonceringsmuligheder på nettet, men undersøgelser viser, at man får mindst ligeså meget ud af marketingkronerne ved at anvende offline markedsføring.
Overvejer du også offline markedsføring?
Hvis du også vil satse en del af din markedsføring på offline markedsføring, er det en mulighed for dig at overveje en velkendt tryksag. Med tryksager får du virkelig mulighed for at få dine budskaber ud eller skabe opmærksomhed omkring et specifikt produkt. Se udvalget af tryksager på LaserTryks hjemmeside.